Kiwanis Club Oslo og Junior Chamber International Oslo under kastanjetrærne i Bygdøy allé

Lørdag 02. juni 2018 var det igjen Bygdøy allé dag på Frogner i Oslo.

Dette er en årlig tilbakevendende begivenhet i form av en markeds-/bydelsdag en lørdag i første halvdel av juni måned.

 

 

 

Det er handelsstanden i «midtre del» av Bygdøy allè som står ansvarlig for arrangementet. Denne delen av Bygdøy allé er da stengt for all annen trafikk enn fotgjengere i den tiden arrangementet pågår. Markedsdagen er meget populær blant beboerne på Frogner, men også folk fra andre bydeler i Oslo trekkes hit den dagen.

Kiwanis Club Oslo sammen med Osloavdelingen av Junior Chamber Internasjonal (JCI Oslo) deltok for andre året på rad i bydelsdagen for å markedsføre seg. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom de to klubbene her i Oslo som snart kan begynne å betegnes som en tradisjon!

 

 

 

 

 

I likhet med i fjor hadde vi også nå en stand med telt og bord utenfor kjøkkenstudioet SieMatic i Bygdøy allè 54. Innehaveren av SieMatic ble for øvrig medlem i KC Oslo etter fjorårets markedsdag!

 

 

 

Værgudene smilte i år skikkelig til oss – det var nesten så det ble i varmeste laget. Imidlertid sørget kastanjetrærne i Bygdøy allé for god skygge når det var behov for avkjøling. Omkring 200 personer fant etter hvert veien til standen vår. Anslagsvis ble det denne formiddagen stekt minst 250 vaffelplater som ble delt ut gratis! I tillegg hadde vi gratis kaffe, tea, brus og Farris samt gratis figurballonger som ble laget på stedet etter ønske fra barna samt ringspill og ansiktsmaling som også var svært populært hos barna.

 

 

Vi hadde engasjert Ruseløkka skolekorps til å spille en times tid. Det var feiende flott å se og høre på de små musikantene da kom marsjerende under kastanjetrærne opp Bygdøy allé. Korpset holdt et kvarters konsert ved standen vår og trakk mange tilhørere dit. De var flinke og fikk velfortjent applaus!

 

 

 

 

Meget vellykket dag for begge klubbene som følte at de fikk markedsført seg på en god måte. 55 personer deltok i en spørrekonkurranse om klubbene. I alt 20 personer skrev seg på liste for å få mere informasjon om KC Oslo og JCI Oslo. Effektiv markedsføring i vårt nærområde! Dette blir nok gjentatt også i juni 2019.